zadzwoń i zamów +48 695 006 006
darmowa wysyłka od 100zł Wysyłamy na cały świat

Kolagen w jedzeniu

22.01.2019

Szukasz naturalnych produktów bogatych w kolagen i wspomagających tworzenie kolagenu w orgazmie? Znamy cztery pyszności, które możesz jeść każdego dnia. Korzyści są liczne!

 

Kolagen to białko. Jest w mięśniach, kościach, ścięgnach, więzadłach, narządach, naczyniach krwionośnych, skórze, wyściółce jelitowej i innych tkankach łącznych. Nasze ciała są w stanie wytworzyć kolagen z aminokwasów, które przyswajamy poprzez jedzenie. Niestety w wieku około 30 lat, produkcja kolagenu zaczyna zmniejszać się o około 1% do 2% rocznie. W wieku 40 lat stracimy 10% do 20% naszego kolagenu! Wtedy pojawia się najwięcej zmarszczek. Zamiast skusić się na wizytę w salonie kosmetycznym i botoks, w zamian zjedz talerz polskiego tradycyjnego, pysznego rosołu. Porcja takiej zupy zawiera mnóstwo kolagenu, który odpowiada za sprężystość i jędrność naszej skóry. Nie bez powodu kolagen nazywany jest białkiem młodości. Gdzie zatem jest najwięcej kolagenu w jedzeniu?

 

Filiżanka białej herbaty

 

Badania prowadzone przez  Kingston University i Neal’s Yard Remedies potwierdzają, że biała herbata chroni białka strukturalne skóry, w szczególności kolagen. Zapobiega ona tzw. aktywności enzymatycznej, która rozkłada kolagen, przyczyniając się do powstawania linii i zmarszczek. Ze wszystkich herbat zawiera ona najwięcej przeciwutleniaczy, które neutralizują działanie wolnych rodników mających wpływ na starzenie się skóry. Rozsiądź się zatem wygodnie na fotelu i delektuj się filiżanką aromatycznej białej herbaty i przeczytaj o jedzeniu, które wspomaga produkcję kolagenu.

 

Kolagen w jedzeniu – skubnij migdała

 

Migdały zawierają zdrową dawkę witaminy E, najobfitszego przeciwutleniacza w naszej skórze; który ma za zadanie neutralizować wolne rodniki uszkadzające komórki kolagenu. Witamina E łączy się również z witaminą C, aby stymulować tworzenie się kolagenu. Dodatkowo, migdały są doskonałym źródłem miedzi. To niezbędnego pierwiastka śladowego wymaganego do tworzenia włókienek kolagenowych. Krótko mówiąc, nasz organizm potrzebuje miedzi, aby ukończyć ostatni etap syntezy kolagenu.

 

Wyciskaj życie jak cytrynę

 

Badania pokazują, że owoce cytrusowe, takie jak pomarańcze, limonki, cytryny i grejpfruty bogate w witaminę C, mają zdolność wspomagania przekształcanie się aminokwasów – lizyny i proliny w kolagen. Witamina C przeciwutleniająca ma również ogromne znaczenie w neutralizowaniu wolnych rodników, które atakują i rozkładają kolagen i elastynę w skórze. Czasopismo medyczne „International Journal of Cosmetic Science” przywołuje badania potwierdzające, że długotrwałe działanie kwasu askorbinowego na komórki tkanki łącznej człowieka może zwiększyć syntezę kolagenu nawet ośmiokrotnie.

 

Kolagen w jedzeniu – obiad

 

Czy lubicie golonkę? Znakomicie! Jest ona doskonałym źródłem kolagenu. Ten rarytas z aromatycznie przyrumienioną skórką znakomicie sprawdzi się podczas świątecznego obiadu. Na co dzień warto wybierać lżejsze potrawy. Doskonałym źródłem kolagenu w jedzeniu są: ryba w galarecie czy galaretka z nóżek wieprzowych. Na deser warto rozkoszować się owocową, słodką galaretką.

 

Życzymy smacznego.

pl_PLPolish
pl_PLPolish