zadzwoń i zamów +48 695 006 006
darmowa wysyłka od 100zł Wysyłamy na cały świat

Kolagen na piękne włosy

22.01.2019

Czy marzysz o pięknych, gęstych i jedwabistych puklach? Jednym z najczęstszych przyczyn, które sprawiają, że nasze włosy wyglądają nieatrakcyjnie, jest niedobór kolagenu. Na szczęście suplementacja kolagenem może pomóc wzmocnić nasze włosy i zapewnić im zdrowy wygląd.

 

Kolagen jest niezbędny dla zdrowej skóry, włosów i paznokci. To naturalnie występujące białko w ludzkim ciele. Jako składnik wszystkich tkanek pomaga utrzymać je mocne i elastyczne. To dwie cechy, które w znacznym stopniu przyczyniają się do pięknego wyglądu naszej skóry, wygładza zmarszczki, spłyca blizny. Kolagen jest głównym budulcem włosów. Stymuluje również pracę keratynocytów. To komórki produkujące keratynę – podstawowy materiał budulcowy włosów. Mocne i elastyczne włosy są mniej podatne na rozerwanie.

 

Kolagen na siwe włosy

 

Kolagen może nawet pomóc w zapobieganiu pojawienia się siwych włosów, wspierając zdrową strukturę mieszków włosowych, gdzie wytwarzany jest pigment koloru włosów. Wykazano również, że suplementy kolagenowe są skuteczne w leczeniu suchych, łamliwych włosów, pomagając utrzymać prawidłowy poziom nawilżenia we włosach. Kolagen również poprawia kondycję skóry głowy, m.in. zapobiega powstawaniu łupieżu poprzez zahamowanie nadczynności gruczołów łojowych. W miarę upływu czasu poziom naturalnego kolagenu w naszym organizmie zmniejsza się, co prowadzi do wypadania i przerzedzenia włosów. Jest ich o wiele mniej, ponieważ mieszki włosowe po prostu się „poddają” i przestają rosnąć.

 

Dieta z kolagenem na włosy

 

Produkcja kolagenu zaczyna zmniejszać się około 25 roku życia, ale dzięki np. suplementacji, możemy utrzymać nasze włosy tak zdrowe, elastyczne i silne, jak to tylko możliwe. Kluczem do pięknego wyglądu włosów jest utrzymywanie ich w zdrowiu również poprzez odżywianie organizmu odpowiednimi pokarmami. Szczególnie ważna jest profilaktyka u mężczyzn genetycznie obciążonych miejscowym wypadaniem włosów. Suplementacja kolagenem może pomóc w zatrzymaniu łysienia plackowatego. Cenna jest również dla osób, które są fanami sportów zimowych oraz lubią podróżować. Zresztą nasze włosy są często poddawane ekstremalnym zabiegom jak suszenie, farbowanie, kręcenie lokówką itp., co pogarsza ich zdrowy wygląd. Dodatkowo też warto posiłkować się suplementacją witaminy C, która uczestniczy w produkcji każdego białka kolagenowego. Niestety codzienna dieta nie sprzyja temu, aby dostarczyć nam tyle kolagenu, ile rzeczywiście potrzebowalibyśmy. Nie jest on także łatwo przyswajalny.

 

 

Kolagen na włosy – co jeść

 

Gdzie zatem szukać kolagenu? Najwięcej kolagenu znajdziemy w żelatynie i produktach, które ją zawierają. Warto, aby na naszym stole pojawiły się  słodkie galaretki owocowe i mięsne. Polecamy również ryby w galarecie, golonkę, podroby czy salceson. Potrzebna jest równocześnie podaż witaminy C, nawet nawet od 3 do 5 gram dziennie. Fani cytrusów, pomidorów, owoców dzikiej róży czy porzeczek będą ukontentowani. Dużo witaminy C znajdziemy również w natce pietruszki.

 

 

 

pl_PLPolish
pl_PLPolish