zadzwoń i zamów +48 695 006 006
darmowa wysyłka od 100zł Wysyłamy na cały świat

Kolagen – eliksir młodości

02.12.2018

Czy Tobie też czasem w głowie pojawia się to diabelskie marzenie, aby wyglądać wiecznie młodo? Czy słyszałaś o kolagenie? Co jest ważne w tym złotym środku?

 

Kolagen, najobficiej występujące białko w ludzkim ciele, jest odpowiedzialny za regenerację i tworzenie nowej tkanki. Posiada kluczowe znaczenie dla zdrowia skóry, włosów, paznokci, stawów i kości. Wraz z wiekiem matryca kolagenowa skóry zaczyna opadać, włókna kolagenu rozkładają się, szybkość regeneracji gwałtownie spada. Proces ten może rozpocząć się już w wieku 25 lat, a w wieku 40 lat produkcja kolagenu ogólnie spada o 25 procent. W wieku 60 lat zmniejsza się o ponad 50 procent. Wynik: zwiotczenie skóry, drobne linie i zmarszczki oraz bóle stawów. O tym, czy wyglądamy korzystnie i młodo, decyduje również wygląd naszych włosów. Ich wypadanie może być spowodowane niedoborem białka. Stają się łamliwe, suche oraz cienkie. Kolagen wspiera je od wewnątrz poprzez dostarczenie aminokwasów, które odpowiadają za wzmocnienie cebulek włosowych. Kolagen jest właściwie niezbędny do funkcjonowania całego organizmu. Jego niedobór powoduje również zaburzenie funkcjonowania wszystkich narządów ruchu.

 

Kolagen – zadbaj o siebie

 

Stopniowa utrata kolagenu nie jest spowodowana wyłącznie upływem czasu. Szkodliwe działanie czynników zewnętrznych, nieodpowiednia dieta, chaotyczny trening fizyczny również wpływają na naszą kondycję oraz wygląd zewnętrzny. Alkohol i palenie papierosów postarza nas jeszcze bardziej. Stres czy ekspozycja na promienie UV również decyzje o tym, jak szybko się starzejemy. Kluczem do młodości jest systematyczne dbanie o zdrowie, prewencja czyli zabezpieczenie przez działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych oraz odpowiednia dieta.

 

Dieta na młodość

 

To, w jaki sposób się odżywiasz, ma duży wpływ zarówno na produkcję elastyny jak i kolagenu w Twoim organizmie. Ważne jest dostarczanie sobie białka. Do diety warto prowadzić więcej ryb i owoców morza, zarówno w postaci gotowanej, surowej jak i duszonej. Nie bez znaczenia ma fakt, że białko rybie swoim składem zbliżone jest do kolagenu. Bogate w dobre, łatwo przyswajalne białko są również jajka. Młodą i jędrną skórę zachowamy na dłużej, kiedy wraz z białkiem, będziemy jeść więcej warzyw i owoców bogatych w witaminę C np. natkę pietruszki, cytryny, pomidory czy paprykę. Zwiększenie produkcji kolagenu w diecie jest możliwe dzięki bogactwu na naszym talerzu takich składników jak: czarna porzeczka, buraki, jarmuż czy fasola. Witamina C chroni cząsteczki kolagenu przed negatywnym wpływem wolnych rodników, nie zwiększając jednocześnie ich produkcji. Przyśpiesza również syntezę białek, czyli ich produkcję. Do wzmożonej produkcji kolagenu w organizmie przyczyniają się również produkty pełnoziarniste. Jeśli nie jesteś wegetarianką, do swojego menu przynajmniej raz w tygodni warto wprowadzić bogate w kolagen – podroby. Dietę kolagenową szczególnie promują Japończycy. Średnia życia w Japonii wynosi 80 lat Całkiem nieźle! Aby na dłużej zachować młodość, warto również zastosować odpowiednią suplementacją kolagenu.

pl_PLPolish
pl_PLPolish