zadzwoń i zamów +48 695 006 006
darmowa wysyłka od 100zł Wysyłamy na cały świat

Kolagen dla kobiet w ciąży

22.01.2019

Każda z nas wie, że ciąża to prawdziwy huragan dla kobiety. Z niecierpliwością i miłością czekamy na naszego ukochanego dzidziusia i obserwujemy, jak nasze ciało się zmienia na niekorzyść. Traci jędrność, pojawiają się rozstępy. Jest to wynikiem niewystarczającej ilości kolagenu. Na szczęście wiemy, jak temu zapobiec.

 

Kolagen w ciąży dla skóry

 

W ciągu dziewięciu miesięcy ciąży tyjemy najmniej 14 kilogramów – bardzo dużo w krótkim czasie. Przyrastamy nierównomiernie w różnych partiach ciała, znane są przypadki nawet powiększenia stopy o jeden rozmiar. Jeśli niewłaściwie przygotujemy naszą skórę do takich zmian, czyli nie dostarczymy jej odpowiedniej ilości kolagenu, może ona pękać, po prostu pojawiają się na niej nieestetyczne rozstępy. Co ważne nie jesteśmy w stanie się ich potem pozbyć, nie pomoże nawet interwencja chirurga plastycznego. Do tego dochodzi pęknięcie lub nacięcie krocza w czasie porodu a potem blizny. Jeśli rodzimy poprzez cesarskie cięcie, na naszej dotychczas gładkiej skórze pojawi się blizna. Kolejną nieprzyjemną kwestią, jaka nas spotyka w trakcie ciąży lub po niej, jest cellulit. Skóra na piersiach nabrzmiewa, a skóra na brzuchu ulega gwałtownemu rozciągnięciu. Skutkiem jest rozrywanie włókien kolagenu i elastyny. Nie czekamy z profilaktyką. Ważne, aby dostarczyć skórze odpowiedniej dawki kolagenu i warto stosować go systematycznie przez całą ciążę.

 

Kolagen w ciąży dla kości

 

W miarę wzrostu dziecka na Twoje stawy nakładany jest coraz większy nacisk. Peptydy kolagenowe wpierają zdrowie stawów, leczą stany zwyrodnieniowe, poprawiają ich długotrwały komfort i mobilność, a także pomagają przywrócić odpowiednią gęstość mineralną kości i wspomagają zdrowy metabolizm kości. Kolagen, główne białko strukturalne, stanowi około jednej czwartej białka w organizmie, a część tego kolagenu stanowi tkankę łączną w stawach. Istnieje wiele źródeł kolagenu dostępnych w celu zwiększenia produkcji tej substancji w organizmie – najlepsze źródła obejmują suplementy oraz jedzenie. Jedynymi dostarczycielami kolagenu są zwierzęta. Występuje on w tkance łącznej stawach i kościach zwierząt. Najczęściej spotykane źródła to: kurczak, wołowina, wieprzowina i ryby. Ponieważ kości i tkanki łączne nie są łatwe do pogryzienia, musisz gotować je w wodzie przez wiele godzin, aby móc „wyciągnąć” z nich kolagen. To właśnie przyczyniło się do popularności bulionu kostnego i stanowi tajemnicę wielu z jego zalet. Im dłużej gotujesz wywar z kości, tym będzie on bardziej bogaty w kolagen. Musi to zająć przynajmniej osiem godzin, a w przypadku większych kości nawet do 48 godzin. Poza tym kolagen występuje w słodkich, kolorowych galaretkach, które nie są wskazane w diecie ciążowej. Alternatywą są dobrej jakości suplementy kolagenowe. Podkreślamy jednak, że przy suplementacji kolagenem warto skonsultować się z lekarzem ginekologiem prowadzącym ciążę. W czasie ciąży zapewnij sobie i dziecku wszystko, co najlepsze.

 

Życzymy zdrowia. Pięknie witamy Twojego malucha na świecie.

pl_PLPolish
pl_PLPolish